EHUk bere irudia berritu du Eduardo Chillida euskal eskultoreak diseinatutako sinboloaren "kontzeptu unibertsala" abiapuntutzat hartuta, eta haren marka "sinplifikatuz".

Aurkezpenean, Hernaniko Chillida Leku Museoan, Joxerramon Bengoetxea EHUko errektoreak, Juana Goizueta Gipuzkoako Campuseko errektoreordeak, Estitxu Garai Bizkaiko Campuseko errektoreordeak eta Chillida familiako kideek hartu dute hitza.

Gainera, ekitaldiak dantza eta musika ikuskizun bat izan du, eta, lehen aldiz, Luca Fanelli eta Leire Berasaluze irakasleek Unibertsitatearen ereserki bihurtzeko asmoz sortutako abestia interpretatu da.

EHUren irudi berriak Chillidaren lana errespetatzen du, unibertsitatearen ikur bihurtu baita, eta sinplifikatu egiten du. Bengoetxeak gogorarazi duenez, "gure errektoretza taldea eraldaketarako asmo sendoarekin hasi zen lanean, eta asmo hori EHUren marka bihurtu dugu".

"Kide izatearen sentimendua oso garrantzitsua da, eta markak unibertsitate komunitate osoaren eta gizartearen identifikazioa ziurtatu behar du. Eragina eta nabaritasuna ziurtatzeko sinpletasuna eta dotoretasuna", azpimarratu du.

"Garrantzitsua da sustraietara begiratzea, nondik gatozen ez ahazteko eta aurrera egiten jarraitzeko", gaineratu du. Testuinguru horretan, EHUk "nortasun propioa duen unibertsitatea" izan nahi duela adierazi du, "bereizten gaituena eta ordezkatzen gaituena".

Gainera, adierazi duenez, "EHUk euskal unibertsitate-sistemaren buru izan behar du: unibertsitate europarra, euskalduna eta propioa, campus anitzekoa eta zabala, mundura irekia".

Bestalde, Estitxu Garai Bizkaiko Campuseko eta Komunikazioko errektoreordeak marka berritzeko prozesua zehaztu du. "Abiapuntua Chillidak unibertsitaterako sortutako lana da", adierazi du, eta, ondoren, "ez da sinbolo hutsa, kontzeptu unibertsala baizik".

"Chillidaren ikurra EHUren identitatearen erdigunean dago orain, eta aurrerantzean EHU siglak baino ez ditu eramango, hura indartuz", azaldu du. Gaineratu duenez, "izena sinplifikatu egin da, eta, gainera, argiagoa da, gogoratzeko errazagoa eta komunikazio-ingurune berrietara egokitzeko errazagoa. "Marka berria, azken joerekin bat eginez eta azken urteetan egindako 'naming' lanari jarraituz, egungo komunikazio joerekin lerrokatzen da", azpimarratu du.

KOLORE KORPORATIBOA

Paleta kromatiko korporatiboari dagokionez, "markaren parte bihurtu da gaurtik aurrera", gaineratu du. Hala, "Gernikako arbolaren eta zientziaren metaforarekin jarraituz, EHUren kolore korporatibo nagusia "bizitasunez betetako berde distiratsua" izango dela esan du.

"Paleta osatzeko, amalurrean, egunsentian, zeruan, argian eta lainoan inspiratutako koloreak sartu dira, unibertsitateko paisaiaren eta nortasunaren zati gisa", azaldu du.

Gainera, ekitaldian EHUren ereserki bihurtzeko asmoz sortutako pieza musikal bat aurkeztu da. Musika Luca Fanelli musikari eta EHUko matematika irakasleak konposatu du; letra Jone Uria bertsolari eta matematika irakasleak sortu du eta gaur Leire Berasaluze kantari eta EHUko irakasleak interpretatu du.